Veelgestelde vragen

Je kunt je aanmelden als lid van ons sportcentrum, door gewoon langs te komen aan de Bocksmeulen! Een proefles is altijd GRATIS en daarna kun je, als je enthousiast bent geworden over onze sportschool, een inschrijfformulier invullen. Als het inschrijfformulier is verwerkt door de administratie, zal de eerstvolgende keer dat een nieuw lid weer komt een lidmaatschapspasje worden aangemaakt. Niets staat je dan nog in de weg om lekker te komen sporten!

Reserveren is alleen nodig voor de groepslessen. Dit gebeurt via de SportStudio Dokkum-app en het is heel eenvoudig. Als je hebt geboekt voor de les is er dus sowieso een plekje voor je. Mocht je onverhoopt toch niet kunnen sporten, meld je dan ook weer even af in de app. Dan wordt jouw plek automatisch doorgegeven aan iemand die op de wachtlijst staat. Sta je op de wachtlijst voor een les? Dan krijg je een melding in je app dat er een plekje beschikbaar is!

 

Jazeker, gemiste lessen kunnen natuurlijk worden ingehaald. Wij geven onze leden vier maanden de tijd om gemiste lessen in te halen; dat vinden wij een hele redelijke termijn. Gemiste lessen kunnen ook vooraf worden ingehaald; als je bijvoorbeeld weet dat je over een week voor drie weken op vakantie gaat, dan mag je al vóór je vakantie een paar keer extra langskomen, geen probleem! Kortom, je betaalt bij ons nooit teveel doordat je lessen niet hebt kunnen volgen. Je hebt tijd genoeg om je tegoeden op te maken! Let wel, na beëindiging van het abonnement vervalt vanzelfsprekend het recht op het inhalen van gemiste lessen.

Opzeggingen dienen ten allen tijde schriftelijk te worden ingediend. Dit mag via een opzegformulier dat verkrijgbaar is aan onze balie, maar dit mag ook gewoon door een mailtje te sturen naar sport@sportstudiodokkum.nl. Je krijgt een bevestigingsmailtje als je opzegging in goede orde is ontvangen. Opzeggingen die via Facebook of Instagram binnenkomen worden niet in behandeling genomen. Het moet echt even via de mail!

Mondeling opzeggen aan de balie of via de telefoon is dus niet mogelijk! Onze medewerkers zullen dan ook nooit iets toezeggen als het om opzegging van een abonnement gaat. Iedereen kent de procedure die hiervoor geldt...

Voor opzegging geldt een opzegtermijn van 4 weken. In het geval van een jaarabonnement zal het contract uitgediend moeten worden tot de einddatum; de 4 weken-opzegtermijn blijft ook bij een jaarabonnement van kracht.
 

In principe worden alle abonnementen afgeschreven via automatische incasso op de eerste dag van de nieuwe betaalperiode van 4 weken. Deze betaalmogelijkheid geniet onze absolute voorkeur. In sommige gevallen is het mogelijk om de contributie contant te voldoen. Houd hierbij rekening met het feit dat er dan steeds 3 periodes vooruit betaald dienen te worden. Als een lid sport via Bedrijfsfitness Nederland, dan betaalt Bedrijfsfitness Nederland de factuur van het abonnement in één keer. De contributie wordt dan maandelijks ingehouden van het brutoloon via de werkgever.

Service staat bij ons hoog in het vaandel, dus ja, wij hanteren al sinds het begin van ons bestaan de mogelijkheid om een lopend abonnement op te schorten. Dit betekent concreet dat je gewoon lid blijft, maar je betaalt dan een poosje niet voor je abonnement. Deze opschorting hanteren we in gevallen van zwangerschap, stageperiodes in het buitenland, langdurige blessures/medische klachten en bij bijzondere familieomstandigheden. Bij ons is een doktersverklaring niet nodig om te bewijzen dat je écht niet kunt sporten. Grote onzin vinden we dat! Wij vertrouwen erop dat dit soort dingen in goed overleg gaan en samen kijken we naar een geschikte oplossing.

Na een opschortperiode wordt het abonnement automatisch weer geactiveerd. Voor mensen met een 4-wekelijks abonnement is de maximale opschortperiode 6 maanden. Voor mensen met een jaarabonnement geldt 3 maanden als maximum. Let op, bij een opschortperiode van iemand met een jaarabonnement verschuift de einddatum vanzelfsprekend met de duur van de opschorting. Voorbeeld: Iemand heeft als einddatum van zijn/haar abonnement 1 januari 2025 en hij/zij maakt gebruik van een opschorting van twee maanden, dan wordt de nieuwe einddatum 1 maart 2025. In de voorgaande jaren hebben we steeds ook de mogelijkheid gehad om in geval van vakantie het abonnement tijdelijk stop te zetten, maar dat zal helaas niet meer gaan. Onze leden krijgen steevast al de mogelijkheid om hun gemiste lessen binnen een periode van 4 maanden in te halen en dat vinden we al een hele redelijke regeling. De 'zomerstop' verdwijnt dus definitief; mensen kunnen ervoor kiezen om hun tegoeden in te halen, hun abonnement 'terug te schroeven' of mensen moeten hun abonnement definitief opzeggen tijdens de zomer, rekening houdend met een opzegtermijn van 4 weken.

YinStudio Dokkum

Bocksmeulen 33a

9101 RA DOKKUM

KvK nummer

81803559

BTW nummer

NL821658384B01

Openingstijden

Maandag
09:00 - 12:00
12:00 - 18:00
18.00 - 21.30
Dinsdag
09:00 - 12:00
14:00 - 18:00
18.00 - 21.30
Woensdag
09:00 - 12:00
12:00 - 18:00
18.00 - 21.30
Donderdag
09:00 - 12:00
14:00 - 18:00
18.00 - 21.30
Vrijdag
09:00 - 12:00
12:00 - 18:00
18.00 - 21.30
Zaterdag
09:00 - 13:00
Zondag
10.00 - 13.00